Rara Avis

How do I listen

Er komen twee verschillende versies van dit prachtige gedicht op ons nieuwe album. Dit is de volledige eerste versie van de improvisatie rond het gelijknamige gedicht van de Perzische dichter Hafez (14de eeuw).

Opname op 5/11/2020 in de kleine zaal van Splendor, Amsterdam. Geluidsmix door Chris Weeda 6/12/2020

Jodi Gilbert zang  Tineke de Jong viool  Albert van Veenendaal piano

Refracting Objects

Dit is de laatste minuut uit een track van ongeveer vier minuten, die zal verschijnen op ons nieuwe album. De tekst waarop deze improvisatie is geïnspireerd komt uit “Tender is the Night” van F Scott Fitzgerald. De ontlading die hier te horen is, is het gevolg van een dramatische gebeurtenis in de tekst.

 Opname op 5/11/2020

Language of Dreams

Een deel uit een woordendroom.
Tekst van Jodi Gilbert

What language are dreams in?
What language is silence?
What do voices sound like?

 

Opname op 17/10/2020

Rambling Roses

Voorproef van energiek groei- en snoeiwerk, de originele track duurt 5.21 minuten.
Ons album “How do I listen” zal komende lente verschijnen.

 Opname op 17/10/2020

Midday Moon (2009)

Midday Moon
Dit is de eerste track op de gelijknamige cd (zie discografie).  De intro duurt vanwege de rondsuizende buizen van Alan en de marimbameeuwen van Hans zeker een minuut. Compositie: Tineke Improvisaties: Albert, Hans, Alan

Tineke de Jong viool   Alan Purves slagwerk
Hans Hasebos marimba    Albert van Veenendaal piano

 

 

cd

We are seeing Things

Hans Hasebos verruilt op deze track de marimba voor slagwerk, dus op deze track ontstond een dubbele slagwerk groep met Alan Purves. 2009

Day Dream
De klassieker van Ellington in dubbele droomstaat, met prachtig slot op de marimba, volledig geïmproviseerd. 2009

Pebbles and Rocks
Deze track is de intro voor Harlem Nocturne. 2009

Harlem Nocturne
De vioolpartij is mijn uitgeschreven arrangement, de standard is van Earle Hagen en de invloed van Bartók. Albert improviseert. 2009

Arctic Blues

Cry me a river in het hoge Noorden (2009). Albert van Veenendaal speelt hier prepared piano, een specialiteit van hem. Lees meer op zijn blog minimal damage.